ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Saturday, September 15, 2012

Akhirnya... =)


Hai semua..alhamdulillah masih diberi peluang dan kesempatan untuk ber'online' dan membelek blog kesayangan saya ni..

Kat sini nak share kegembiraan yang terkandung dalam hati ini.. sebelum ni memang tak pernah diluahkan rasa sedih, rasa hampa lebih2 lagi kecewa pada diri sendiri... cuma bila tahap 'tertekan' itu telah menguasai diri, Allah dan pastinya abah menjadi sasaran.. minta maaf la pada kawan2, bukan nak menjauhkan diri, cuma mungkin perasaan malu lebih mendahului...saya masih tidak bekerja, tak sama dengan kawan2 sepengajian yang lain..mungkin sebab itu saya lebih senang menyendiri.. bukan beerti saya sombong dan lupa pada kawan..

2tahun saya cuba, dan bila saat diri kerdil ini berkata 'aku dah putus asa'... abah cuba untuk buat saya bangun semula.. sedangkan masa tu saya sudahpun tersungkur jatuh.. dan rasanya bila mengenangka diri yang terpaksa entend pengajian selama 2tahun, saya hampir gila dan menekad nak daftar kan diri di hospital sakit jiwa..heehehe

Tapi janji Tuhan, bila hambanya berusaha dan bertawakal atas usahanya itu, pasti ada ganjaran manis yang sedang menunggunya.. dan itulah yang saya dapat dari pengalaman hidup yang cukup bermakna ini.. walaupun pengalaman selama 2tahun tanpa pekerjaan namun saya yakin dan pasti pintu rahmat untuk saya akan terbuka..insyaAllah...

Akhirnya pengajian yang tertangguh selama ini telah pun ditunaikan berkat doa abah, mak dan adik.. dan paling penting berkat pertolongan Dr. Jaffary penyelia yang telah pun menjadi kesayangan saya.. semua ini hanya dengan bantuan dan pertolongan dari Tuhan yang senantiasa mendengar luahan hati ini.. 

Semoga selepas ini saya mampu menjalani kehidupan yang lebih sempurna dan diberkati..Amin Ya Allah.._

4 comments:

  1. jom join giveaway ni. ADA IPAD && KAMERA LOMO dan BYK LAGI.

    http://supermanpunya.blogspot.com/2012/09/random-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. Smoga Allah mmberi kbaikn, kjayaan, limpahan rezki, dn kselamatn ddnia dn d akhirat....jgn cpt butus asa taw, truskn usaha...gud luck(^_^)...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah ^^
    betul tu setiap kesusahan yg kita tempui tu ada ganjaran di dunia mahupun di akhirat ;D
    jdi jgn berputus asa dan sama2 kita mntak pertolongan dgn Allah ;D
    inshaAllah

    ReplyDelete
  4. salam..insyaAllah setiap yg berlaku ada hikmahNya dan Allah lbh mengetahui apa yg terbaik utk kita kan, semoga terus berjaya

    ReplyDelete