ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Thursday, January 10, 2013

Allah mengujiku =)


Orang kata jauh perjalanan, luas pemandangan...banyak orang banyak ragam..begitu la hidup, tak semua benda yang kita nak, kita akan dapat.. tak semua perkara yang kita suka, kita akan perolehi.. sesungguhnya belajarlah untuk mensyukuri tiap kurniaan dan nikmat, samada baik atau buruk pasti ada hikmah yang menanti..

Saya nak share tentang pengalaman mengajar j-QAF di sekolah cina.. kalau ada sape2 kat luar sana yang boleh kongsi pengalaman, sangat2 lah dialu2kan.. 

Saya melapor diri pada 2hb januari 2013, mula2 datang tu saya rasa semangat la, mana tak nya hari pertama   bergelar guru (walaupun hanya guru pelatih), tapi sangkaan saya meleset, semangat yang berkobar2 itu hanya bertahan selama sehari je, hingga ke hari ini, hari ke 9 semangat itu semakin pudar.. mampukah saya bertahan sehingga 18bulan akan datang???

Masalah yang saya hadapi ialah guru besar merasakan penempatan saya di SJK (C) CHUNG HWA adalah suatu perkara yang tidak patut.. dia mengatakan guru j-QAF tidak sesuai ditempatkan di sjkc.. mungkin kerana bilangan murid yang beragama Islam tidak ramai..

Banyak perkara yang berlaku sepanjang hampir 2 minggu sejak saya melapor diri di sekolah itu.. saya tak kuat nak lalui hentaman demi hentaman dari pihak sekolah.. sehingga mengundang air mata.. saat getir ini saya terpaksa lalui sendirian.. nasib baik Ustazah Nadhirah (guru pendidikan Islam ) banyak membantu dan menyokong saya.. 

Hari ini guru besar mahu berjumpa dengan saya, saya dapat rasa ada sesuatu yang bakal diperkatakan.. hmmm.. dia suruh saya buat pilihan, samada saya mahu stay di sekolah itu atau bertukar ke sekolah lain.. ya Allah,, berilah petunjuk kepadaku..

Saya adukan masalah ini kepada penyelaras j-QAF di ipg Kent, dia bagitahu kemungkinan esok pegawai dari JPN akan datang ke PPD Tuaran..  jadi kemungkinan besar pegawai tu akan melawat ke sekolah saya.. Mudah-mudahan Allah beri saya jalan penyelesaian yang terbaik.. dan semoga tidak ada lagi berita buruk yang saya akan dengar.. aminn.. =)

2 comments:

  1. all da best Mashi...insyaALLAH segalanya ade pnyelesaian :)

    ReplyDelete
  2. apehal dia nk marah bkn dia byr gaji pn kn?

    ReplyDelete