ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Tuesday, November 30, 2010

palapes

.......teringat zaman aku kadet,,,,


gambar ni xtahu la ms inter ke ms senior....yg penting ms kitorang junior..xda plak macam ni...kitorang terpaksa jadi anggota fitik...huhu....tapi itu semua pengalaman..xda jual kat kedai tau..hehe..


ni waktu kat kubu pertahanan,,,memang menguji kekuatan fizikal & mental...selama seminggu melalui
pelbagai kesusahan..akhirnya masa malam pengunduran,,kami berjaya
sampai ke tempat yang dituju dengan masa yang cepat..waktu tu aku menangis...
rasa penat semasa pengunduran,,tuhan jela yang tahu...tapi Allah bagi aku kekuatan..
walaupun 5km yang terakhir kaki aku dah melecet..xleh nak jalan dah..
tapi aku paksa juga...tambah pulak dengan kawan2 yang bantu aku...
xleh nak cakap ape masa tu....sangat penat!!!



ni pulak keadaan ngah mara...macam nak masuk pertahanan...
masa inter pon ada mara....sepanjang seminggu berjalan jela...huhu...nak malam baru berenti..giler!!
tapi itula dikatakan pengalaman...
masa ni kitorang kene berjalan untuk memasuki kawasan pertahanan...penat giler...
air pulak dah nak abis..tahan jela....           


waktu ni waktu sangat seronok...seronok yang tak terhingga...
seolah2 baru je graduate..hahaha...
tapi hakikatnye memang dah abis...
sejak peristiwa inilah..kami dah xkan merasa lagi ape yang dikatakan ANUAL CAMP...
huhu....penat memang penat...tapi sangat epy...
yahooooooo...!!!!dah abis...


sehari selepas anual camp,,saat ni la yang kitorang akan tunggu...
sukan dan dinner untuk meraikan anual camp sudah pon tamat...
ni la muka2 gembira la kononnya...hahaha...
mana xgembira...lepas ni dah xrasa tu duk hutan seminggu...xmandi seminggu...
hehe....kadet2....


dalam palapes...sape yang xkenal die....kalo xpernah kene ketok ngn die memang xbest...huhu
kepala aku hampir pecah gara2 die tapi nasib baik xpecah..haha
aku sangat hormati die...tau kenapa?
walaupun die non-muslim...tapi die sangat menghormati kami yang muslim ni...
die sangat menjaga waktu solat kami....dan
die sangat marah kalo kami yang muslim ni xleh hormat yang bukan muslim...
baguskan die....tapi
die ni janganla bagi marah kalo takkkk....
abisla..hehe...
ape pun..kenangan bersama kapt. Winsle tetap akan tersemat dalam ingatan...
susah payah dengan die sepanjang menjaga kami selama 2tahun...
moga hidupnya diberkati...
hehe...=)


No comments:

Post a Comment