ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Wednesday, November 14, 2012

Allah sayangkan dia


SubhanaAllah..sesungguhnya maut itu datang tanpa diduga, tidak dijemput kehadirannya..malaikat maut tetap akan menjalankan perintah Allah dengan sebaiknya.. tanpa kerelaan, tanpa kebenaran, malaikat maut  akan mencabut nyawa kita manusia .. Ya Allah..takutnya..

Seorang teman baik aku, malah pernah menjadi teman istimewa aku satu masa dulu, IDRIS BIN SALLEH telah dijemput Ilahi malam tadi.. dia terlibat dengan eksiden waktu pulang dari kerja.. bila dapat tahu dia meninggal, rasa tak percaya..sangat tak percaya..biar betol??? tapi itulah maut.. datangnya tidak ada siapa yang tahu..

Baru beberapa bulan rumahnya mengadakan tahlil untuk ayahandanya, dan malam ini untuk dia pula..pilunya seorang mak.. baru lepas kehilangan suami tercinta, sekarang kehilangan pula anak bongsunya.. ujiannya terlalu hebat..

Sebagai kawan, aku doakan dia tenang disana, peliharalah dia dari segala seksaan kubur, mudah-mudahan dia tergolong dalam orang-orang yang akan mendapat syafaat Nabi Muhammad di akhirat nanti.. dan semoga syurga untuknya..amin ya Allah... Al-Fatihah.
 

No comments:

Post a Comment