ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Monday, October 10, 2011

.:: hohoho ::.

jam dah menunjukkan 2:50 a.m, alamatnya aku xtido la malam ni....dah puas main game, sampai naik lenguh jari jemari ni....asyik kalah je...last2 fed up terus bukak blog... entah apa dalam kepala ni, xtau nak cite ape sebenarnya...jap ea, nak pikir ada idea x....

hurmmm,,,,malam ni aku rasa sunyi sangat3... xtahu la kenapa ek? ak bukannya ada pakwe pun,,nak  main mesej...nak sembang kat telepon...xkan la nak kacau member2 plak kan... ish serabut gak ea kalau xda pakwe ni... pikir punya pikir,,, kadang2 terasa jugak nak ada someone yang namanya pakwe...tapi ada ke orang nak kawan dengan aku ni...huhu..

siapa agaknya nak terima aku ni sebagai awek diorang...hahaha.. mesti xda punya... 2ari lepas ada la sorang ni pelawa aku jadi awek dia... dia tu kawan lama aku... beberapa bulan menghilang dan sekarang muncul balik... nak kata dia serius, aku pun xpasti... masalahnya aritu je dia contact aku...arini ilang lagi... dalam kepala otak aku memang dah pikir dia ni just nak main2kan aku je kot... malas la nak serabutkan kepala dengan hal remeh temeh ni... kenapa la aku selalu jumpa orang yang nak main2 je??? adoyaaaiii =(
aku teringin nak ada seseorang yang sayang aku.... tapi aku takut.. takut jadi macam sebelum ni... bila ingat balik, aku terus padamkan niat tu... jeles jugak tengok orang lain bahagia... kawan ramai dah kawin, ada anak.. tunang... macam2 la... tapi aku??? pencarian tu masih xberakhir.... penat menunggu "seseorang" tu..tapi xtaula akan ada atau x itu semuanya urusan Allah... 

walaupun mulut ni kata "aku dah xmahu kapel lagi".. tapi dalam hati ni cuma Allah je tahu, yang aku menunggu seseorang insan yang akanku jadikan dia seorang suami dunia & akhirat... siapa dia aku masih xtahu lagi... moga penantian aku ini xakan sia2... moga jodohku ada diluar sana... 

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

sekian untuk malam ni... jom kita tido.. selamat menunaikan ibadah pada esok hari... =)

No comments:

Post a Comment