ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Sunday, February 19, 2012

kisah aku dan ambik


Siapa kenal dengan ambik? bagi yang kenal tu baguslah, tapi bagi yang tertanya2 sapa/apa ambik tu, meh aku bagitahu, ambik adalah sehelai kain batik berwarna merah. Ahhhaaaa!!!! ;)

Ambik @ nama panjangnya ialah sambik, adalah kain kesayangan aku, bukan sayang sikit2 tapi sayang giler.. ibaratnya nyawa kedua bagi aku. kawan2 aku semua tanya, kenapa nama dia ambik. ok, macam ni.. masa aku baby mak aku selimutkan aku dengan sehelai kain batik berwarna merah. kain tu digelar "Sambik". lama2 sambik jadi ambik. kira macam nickname la..hehehe.. 

Sejak kecik lagi aku bersama si ambik ni. kalau nak tido mesti cari beliau. kira macam bantal bucuk la. tapi ni kain batik. kain yang pertama usianya sejak aku lahir hinggalah aku darjah tiga. then mak aku suruh tukar kain baru sebabnya kain tu dah koyak rabak. sangat kesian la kain tu. sejak tu aku guna kain batik yang kedua. 

Usia kain batik yang kedua ni pulak sejak darjah tiga sampai ler aku first year kat UKM. masa tu thn 2008. ambik yang kedua ni masih elok lg. xdala koyak cuma kisahnya sedikit menyayat hati, sebabnya beliau hilang. dahla hilang kat basten seremban. ada ke patut???huhuhu...memang sedey.. masa tu aku nak balik johor, then nak tunggu bas gerak, kitorang pegi jalan2 jap, beg aku letak sekali dengan member2. sekali bila amek beg, beg ak sorang xda. pergi mana entah. so, aku balik johor tanpa beg balik kampung. masa tu aku xpikir pape, just pikir ambik yang ada dalam beg tu, langsung xpikir pun pasal barang2 lain. 

Lepas tu mak aku bagi kain batik lain, wajibnya mesti kain batik berwarna merah dan mesti baru. hehehe.. sejak tu lah wujudnya ambik yang ketiga. usia beliau dari tahun 2008 sampailah sekarang, 2012 keadaanya masih elok lagi. cuma pudar sikit. 

Itulah kisah aku dan ambik. menarik tak??? hehehe.. bagi aku, ambik adalah jiwa aku. segalanya akan jadi bahagia bila aku bersamanya ;)

No comments:

Post a Comment