ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Wednesday, December 1, 2010

my Beloved cat

                                     
                                                  
                                        

momok....momok....momok.....
ni lah nama kucing aku ni...momok...agak2 jantan ke betina???jawapannya jantan..walaupun momok ni jantan tapi sifat dia xubah macam betina...sangat2 manja dan mengada2..hehe...

momok xdilahirkan diumah aku..cume dibesarkan je..cewah...cerita macam la momok ni anak orang ek..hehe..momok ni anak kucing makcik aku..kebetulan kitorang g umah makcik aku,,,ada anak kucing baru lahir...ayah aku berkenan dengan momok ni....bawaklah balik umah...sejak tu la momok tinggal dengan kami.

aku suke main dengan momok...masa momok kecik,die sangat lincah...ayah ngn mak aku siap blikan bola untuk die main...die suke gigit tapi main2 je...aku akan bg tangan aku untuk die buat gigit...sampai calar2 tangan aku...hehe...seronok sangat...

dari kecik momok duk umah je...xbagi die keluar..nanti bulu die kotor....ayah aku siap belikan sangkar untuk die..hehe..bile die besar..die dah geti main kat luar...paling aku suke tentang momok ni,,die xmacam kucing jantan yang lain..die xgeti kencing pancut mcm kucing jantan yang lain...hehe..kelakar kan...

bile kitorang balik dari berjalan...momok mesti dah tgu depan umah...bile tyme bukak pintu,,die la yang masuk dulu...perut die lapar la tu...terus je ke dapor..hehe...momok suke makan sebab tu badan die besar...lepas makan die tido..sampai petang...malam nanti baru die merayap..

tempat yang selalu die tdo msti tersorok...aku penat nak cari...tapi dah hafal dh mne port die tdo..hehe...biasanya kt kerusi..kt dlm almari...kat bawah katil...kat dalam kabinet...dlm toilet pon die suke sbb sjuk..hehe....

tapi...............................................................................

momok dah xada...
momok dah mati...
momok dah xtdo lg kat tmpat biasa...
momok xkn mkn lg kt pinggan die...
momok xkn minum lg air yg selalu ak bg...
momok xkn tgu dpn umh lg kalo ak balik...
momok xkn tdo lg dgn ak...
sebab momok dah xda kat umah tu...

xda sape yang tahu betapa aku terlalu sayangkan momok...sampai bile2 pon aku tetap akan menangis kalu teringatkan momok....

malam aku sampai kat ukm,,,ayah aku telefon n bgth yg momok dah mati....aku hanya mampu jerit je...menangis seolah2 aku mati anak.....tapi hakikatnya momok lebih dari seorang anak....die segalanya untuk aku....bayangkan dalam ms 1jam,,kalu momok tdo,,aku akan jenguk momok kat belakang lebih dri 10kali...
aku akan usik die tdo...berbual dengan die...panggil nama die banyak kali....kacau ekor die....dan sblm pg ak akn cium dahi die n bgth die "kakak sayang momok".....

aku xleh lupekan semua tu.......
terlalu sedih....
aku cume nak momok tahu....yg aku terlalu sayangkan die....lebih dari aku sayangkan diri aku sendiri..

No comments:

Post a Comment