ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Friday, December 31, 2010

setelah lama menyendiri~

Alhamdulillah,,,itulah kata-kata pertama yg aku katakan ketika membuka blog ini,,,tanda syukur kerana aku masih diberi kekuatan untuk berkongsi sedikit sebanyak tentang kisah hidupku...alhamdulillah sekali lagi untuk tanda terima kasih kepada Tuhan Pencipta Alam...Pencipta segala yang ada didalamnya...kerana masih diberikan nafas dan yg paling penting kerana masih diberi nikmat Islam,Iman dan Taqwa...menjelang hari esok...bermula sekali lagi lembaran baru dalam hidup..azam dan tekad yang baru...moga segala yang dihajati menjadi kenyataan...tahun 2011 menandakan umurku semakin meningkat dan amalan?????pastikan!!!!juga meningkat..insyaAllah...

setelah lama menyendiri dan menyepi...aku gagahkan diri untuk menaip sedikit demi sedikit kalimah dan perkataan...cuba menjadikan ayat dan sekaligus menjadikan sebuah cerita pendek yang mudah-mudahan ada manfaatnya...dalam aku mendiamkan diri, terlalu banyak perkara yang terjadi dalam hidupku...dan yang paling penting nikmat SAKIT terus mendampingiku...alhamdulillah sekali lagi kerana Tuhan tidak pernah lupa untuk menguji dan terus mengujiku...setelah hampir setahun aku tidak diserang migrain, tiba-tiba 2 3 hari ini aku kerap mengalami sakit itu...aduh!!Tuhan saja yang mampu mengetahui betapa sakitnya kepalaku ini...

sejak aku dimarahi oleh idris, aku tidak berhubung lagi dengan dia...manakah dia sekarang???timbul rasa sedey dan simpati...kerana aku tahu keadaan dia...namun,,,,mungkin ada hikmah yg tersembunyi...moga dia berjumpa jodoh yg lebih baik dariku...18 & 19hb nov, family mengadakan hari keluarga buat pertama kalinya di Kukup Golf Resort, Pontian...jom tengok pic2 kat bawah ni :-






ni je gambar yg ada dalam koleksi aku...ni ms hari 1st kami smpai...then 2nd day punya gambar masih pada kak ain..xsempat nak ambil..di kesempatan lain nanti aku harap dapat share..hehe...

lepas family day,,ak berehat kat rumah je...25-27hb nov ak mengikuti kem Anak Solehah sebagai fasilitator..kem tu anjuran Kelab Nisa' kaw. Pontian...alhamdulillah sekali lagi aku sangat bersyukur kerana berpeluang mengikuti kem yg berunsur muhasabah diri dan memberikan banyak manfaatnya...sebagai fesi,,aku berpeluang mengajar dan berkongsi sedikit sebanyak ilmu yang ada kepada adik2...dan dapat mendengar ceritera hidup mereka...dan akhirnya kem itu sempurna dilaksanakan...dan aku berharap dapat mengikutinya lagi selepas ini....insyaAllah~

sehari selepas kem itu berlangsung, aku berehat di rumah kerana keletihan dan kurang sihat....hari rabu aku pulang ke Bangi sendirian...itulah rutinku..huhu....namun aku kene kuat...xboleh takut,xboleh lemah...apa pun yang aku lalui aku kene tempuhi semuanya....dengan penuh senyuman... =)

......to be continue.....

No comments:

Post a Comment