ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Saturday, December 4, 2010

pengalaman di KTM,Bangi

tepat jam 7.15malam...selepas selesai solat maghrib..aku terus keluar meninggalkan k3k 207....arah aku hanya satu..ke bustop..untuk ke ktm..seterusnya ke Nilai...tengah tunggu bas yang xdatang2...hujan turun dengan lebat..lebat giler...huhu....dalam jam8.05malam...bas rapid datang....alhamdulillah...terus naik bas..uncle yg bawa bas rapid tu kesian dengan aku...dia siap carikan payung dalam bas rapid tu tapi xda plak...xpela...aku bgth dia..redah jela hujan tu...mungkin xbasah sangat kot...

sampai ke jalan nk masuk ke kawasan ktm tu....air kat jalan dah penuh...seolah2 dah nak banjir...3jalan bertentangan..dan menyebabkan air kat situ berpusar...laju dan boleh menyebabkan sesiapa yang melalui jalan tu akan jatuh dibawa arus...hujan makin lebat..aku tekad ingin melalui jalan tu...aku cube mencari kawasan yang ok tapi xsangka selipar yang aku pakai tertanggal dan dibawa arus yang laju...waaaa!!!!!!!aku blur...xtahu nak wat pe...xkan nak teruskan perjalanan ke ktm tu tanpa selipar atau patah balik dan kejar selipar yang tercicir tu...ya Allah..masa tu aku xleh pikir..dah xda perasaan malu ke takut ke ape ke...yang aku tahu...aku kene kejar selipar aku xkira la macam mana caranya...

aku berdiri di tepi jalan....baju dah basah kuyup..guruh dan petir sambar-menyambar..aku senyum je...kereta yang lalu depan aku semua tengok aku...ada yang gelakkan aku dan ada yang pelik tengok aku..yela...mana xpelik...seorang perempuan bermandikan hujan dengan membawa beg sedang berdiri di tepi jalan...xberselipar..sebelah kiri pakai plak...huhu...

aku akhirnya nampak selipar aku yang tercicir tadi...berada di atas bonggol jalan...nasib baik kat situ ada bonggol..kalau x..mesti dah ke longkang selipar aku tu...hehe...tengok kiri kanan xda kereta..aku lari mendapatkan selipar tu...aku pakai dan terus ke satu bustop yang ada kat area situ...aku nangis dan menelefon kawanku yang berada kat nilai...setelah tu..aku berfikir..nak teruskan perjalanan atau nak patah balik...kalau patah balik..xda bas pulak...nak teruskan aku dah xlarat..dah la xda tenaga..hujan makin lebat pulak tu... ya Allah...besarnya ujianMu untukku.... =(

baju dengan seluar dah basah sangat ni..siap boleh perah...emm...aku tekad untuk redah je hujan tu...tarik nafas dan terus lari ke arah jalan yang penuh dengan air tu..aku lalu je jalan tu walupun aku nak jatuh...huhu...dan akhirnya aku sampai juga ke ktm....kat ktm semua tengok aku...malu hanya tuhan je yang  tahu..tapi aku wat xtahu jela..hehehe...dan selepas 15minit menunggu ktm..akhirnya komuter sampai dan jam9lebih aku selamat sampai ke stesyen nilai...

begitulah kisah aku malam ni..meredah pelbagai cabaran dan dugaan...saat tu..aku hanya mampu ketawa dan tersenyum...kerana itu je yang boleh buat aku yakin dan terus kuatkan semangat melaluinya...thanks to rahmah,,finas ngn tika nani kerana amek aku kat ktm nilai....moga ni pengalaman yang terakhir untuk aku lalui...hehehe =)

No comments:

Post a Comment