ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Wednesday, January 11, 2012

filem PENUNGGU ISTANA


Sape yang pernah tengok filem Penunggu Istana? apa komen korang lepas tengok movie tu? aku baru je tengok filem tu, first tengok aku rasa filem ni diadaptasi dari pengalaman seekers yang sebelum ni, sebab aku kenal beberapa pelakon yang pegang watak 'student" dalam filem tu. tapi bila aku bukak blog UncleSeekers aku jumpa macam2 kenyataan pasal filem tersebut.

Aku tak kuasa la nak komen apa2 pasal kesahihan filem tu, bagi aku senang jela, kalau uncle tu menipu, biarlah dia menanggung akibatnya, kalau sahih filem tu memang benar2 berlaku baguslah. cuma aku sedikit terkilan la, mengapa perkara macam ni boleh dibuat mainan. dahla tu melibatkan pihak istana pulak tu. berani sungguh manusia zaman sekarang ni.

Apa-apa pun, kita sebagai penonton ni kena la pandai menilai mana baik mana buruknya. manusia sekarang bijak memanipulasi sesuatu untuk kepuasan diri sendiri. dah tak nampak mana yang salah mana yang betol, semua dilanggar demi mendapat keuntungan dan populariti. 

No comments:

Post a Comment