ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Sunday, March 27, 2011

berjalan-jalan bersama kak nana~zassss~

assalamualaikum semua,
rasanya sangat lama kot menyepi dari menyampaikan sebarang berita atau gosip,

setelah sekian lama,
akhirnya dapat juga meng"online" diri ini,

yela....
semenjak  laptop aku jatuh sakit ini,
aku dah kehilangan tempat meluahkan perasaan,

dulu selalu jugak la mengarut dan membebel dalam fb @ blog ni,
tapi sejak dah xleh on9 terpaksa la mendiamkan diri,

sebenarnya aku bukan nak citer pasal benda ni,

arini aku dengan kak nana telah pergi ke bahagian akademik untuk menguruskan konvo aku,
then setelah selesai bercakap dengan puan sape entah,
kami terus menuju ke PUSANIKA,
kononnya ingin mencari keje part tyme,

pusing punya pusing,
xdapat pun,
yang dapat adalah penat semata,

kak nana macam nak keje kat bakery tu,
tapi aku rasa segan la,
xtahu kenapa ek,

last2 aku dengan kak nana pergi FST untuk makan,
kami berdua makan makanan yang sama,
iaitu makaroni,

baru je duduk kat meja tu,
tetibe datangla seorang yang smart pakaiannya,
kemudian dia memberikan sepinggan kuih yang berupa 3biji popia & sepotong kuih kasui (kot),
haha~~~
*kot disini bermaksud : xpasti adakah kuih itu benar2 kasui atau tidak

kami mengucapkan terima kasih dan tersenyum, 
dia bersama 2orang wanita terus pergi sebelum sempat menyerahkan kuih itu kepada kami,

baik hati kan orang itu,
dia xdapat nak abiskan dan sedekah kepada orang lain,
agar dia tidak membazir,

dan kami terpilih untuk merasa pemberiannya itu,
walaupun hanya kuih yang biasa namun insyaAllah pahalanya pasti besar,
doaku agar dia dipanjangkan usia dan murah rezeki serta mendapat keredhaan Allah selalu,
insyaAllah...

ermmmm sambung cerita tadi,

aku dan kak nana berjalan balik ke bilik,
singgah di FSSK,
bilik makmal komputer,

ingat nak search zakat ukm,
tapi xboleh pulak,

so,
aku mengambil kesempatan untuk melayari internet secara percuma ini,
nak saja aku buka fb aku yang dah lama xbuka itu,
namun aku lupa password nya,

yang aku ingat adalah blog je,
macam mana la ni,
blog pun blog la.

sekian dulu ceritera untuk hari ini,
moga berjumpa di lain masa....bubye~





No comments:

Post a Comment