ORANG YANG TIDAK PERNAH DIBAKAR PANAS MENTARI, MUSTAHIL MENGHARGAI RIMBUN BERTEDUH.. :)

Sunday, April 1, 2012

mak dah selesai operation


Hye semua... rasanya dah bersemak blog aku ni, lama xjenguk..lama jugak x post entry.. last 2weeks aritu sibuk sikit, kena jaga mak kat Hospital Sultan Ismail, Johor Bahru.. mak kena operation, dan alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.. sepanjang duduk berkampung kat sepital tu, dapat la kawan2 baru.. kak noriah, kak lala, kak jojo.. mak cik2 pun ada kawan dengan aku...kihkihkih... 

Paling tak sangka aku boleh jumpa senior aku masa kat sek men dulu.. lelaki la..aku rasa aku tak silap orang..hehehe.. dah jadi doktor sekarang, bukan doktor pelatih la, dah upgrade ckit la beliau tu.. kerja dia akan round pesakit sama ada pagi @ malam.. kalau tak silap nama dia Dr. Hazim.. dan nama glamour dia masa kat SMAKJ ialah pokbe.. aku memang ingat sangat dia sebab dulu dia ni pakwe kapel katil aku...hehehe... selama aku duk kat wad 6B tu, aku nak tegur dia tapi tak terkeluar pulak... dan masa hari last aku kat situ, dia datang round waktu pagi.. dan aku dengan konfiden terus panggil dia.. "Dr..Dr.. Pokbe ea..?? hehehee..." dan dia tersenyum sambil berkata "A'ah..awak sapa? smakj jugak ke??" hehehe...akhirnya aku tak salah orang... tapi perbualan kami sampai situ je sebab ada doktor lain datang dan aku tahu dia segan nak borak dengan aku...hehehe...

Abis cerita pasal pokbe tu.. hehehe.. 

Mak aku dah bertambah sihat, makin berisi la badan mak, selera makan.. sepatutnya mak kena menjalani rawatan radioterapi lepas ni tapi doktor bagitahu kena tunggu result dari makmal.. breast yang kena buang tu kena hantar makmal, untuk ujikaji.. lepas tu baru boleh tahu sama ada kena radioterapi atau kena kimo lagi sekali.. tak pernah aku dengar ada orang kena kimo 2round... biasa sekali je.. maybe sebab kanser mak aku dah merebak kat hati dan paru-paru.. apa-apa pun kena tunggu 2minggu lagi... 

Semoga mak aku cepat sembuh dan pulih macam dulu.. ;)

No comments:

Post a Comment